Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080011308   Benestar emocional i Mindfulness a l'escola - Continuació
2019-2020   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/12/2019 - 17/2/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:30h
   CRP del Baix Llobregat VII
   Josep Tarradellas, 11 (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   La promoció del benestar és un dels objectius del currículum escolar. A més a més, en aquest món tan ràpid, exigent i estressant desitgem la serenitat física i mental. És per això que el Mindfulness o atenció plena és una eina molt útil per cultivar la pau i el benestar, així com reduir l'estrès i l'ansietat creant un clima més saludable a les aules i les escoles. Mindfulness és senzillament una forma de SER, d'estar present, prestant atenció aquí i ara, amb amabilitat i curiositat. És una forma de viure la vida tal i com és, moment a moment, de manera més plena i positiva. És també una manera de desenvolupar un millor autoconeixement i una major autoconsciència.
  
Objectius   - Introduir coneixements i pràctiques de mindfulness per començar a posar en pràctica el mindfulness o atenció plena en la nostra vida i a l'aula.
- Augmentar el benestar i la calma gràcies a la consciència dels cos i la respiració i així desenvolupar la concentració.
- Aprendre a escoltar i abraçar les nostres emocions.
- Disminuir els símptomes físics i psicològics de l'estrès introduint la pràctica de l'atenció plena a l'aula i a la vida quotidiana.
  
Continguts   - Què és mindfulness. Programes que ens poden inspirar.
- Atenció a la respiració.
- El poder de les emocions.
- Connectant ment i cos, Moviment conscient.
- La paraula amable. L'escolta profunda.
- Recursos per reduir l'estrès i augmentar el benestar.
  
Formador/a   Juliana Cuesta Ruiz
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
Persones  destinatàries   Professorat que ha fet el curs d'introducció.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   02/12/2019   1700   1930 
 Sessió 2   dilluns   20/01/2020   1700   1930 
 Sessió 3   dilluns   27/01/2020   1700   1930 
 Sessió 4   dilluns   03/02/2020   1700   1930 
 Sessió 5   dilluns   10/02/2020   1700   1930 
 Sessió 6   dilluns   17/02/2020   1700   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent