3080011308 |
Benestar emocional i Mindfulness a l'escola - Continuació |
2019-2020 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
2/12/2019 - 17/2/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
CRP del Baix Llobregat VII |
|
Josep Tarradellas, 11 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La promoció del benestar és un dels objectius del currículum escolar. A més a més, en aquest món tan ràpid, exigent i estressant desitgem la serenitat física i mental. És per això que el Mindfulness o atenció plena és una eina molt útil per cultivar la pau i el benestar, així com reduir l'estrès i l'ansietat creant un clima més saludable a les aules i les escoles. Mindfulness és senzillament una forma de SER, d'estar present, prestant atenció aquí i ara, amb amabilitat i curiositat. És una forma de viure la vida tal i com és, moment a moment, de manera més plena i positiva. És també una manera de desenvolupar un millor autoconeixement i una major autoconsciència.
|
| |
Objectius |
- Introduir coneixements i pràctiques de mindfulness per començar a posar en pràctica el mindfulness o atenció plena en la nostra vida i a l'aula.
- Augmentar el benestar i la calma gràcies a la consciència dels cos i la respiració i així desenvolupar la concentració.
- Aprendre a escoltar i abraçar les nostres emocions.
- Disminuir els símptomes físics i psicològics de l'estrès introduint la pràctica de l'atenció plena a l'aula i a la vida quotidiana.
|
| |
Continguts |
- Què és mindfulness. Programes que ens poden inspirar.
- Atenció a la respiració.
- El poder de les emocions.
- Connectant ment i cos, Moviment conscient.
- La paraula amable. L'escolta profunda.
- Recursos per reduir l'estrès i augmentar el benestar.
|
| |
Formador/a |
Juliana Cuesta Ruiz
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat que ha fet el curs d'introducció.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
02/12/2019 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
20/01/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
27/01/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
03/02/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
10/02/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 6 |
dilluns |
17/02/2020 |
1700 |
1930 |
|
| |